6 Mayıs-12 Mayıs ortasında sürecek olan bu aktiflik ile NASCAR 2021 Fan Paketi oyuncuların satın alımına açık olacak. NASCAR’ın üç araç üreticisine ilişkin dokuz araç bu pakette olacak. Paket dokuz adet NASCAR takımı çıkartması, oyuncu sancakları, NASCAR/Rocket League çıkartması ve Goodyear tekerlekleri ile birlikte geliyor.
Rocket League, Lamborghini ile yakın vakitte yapılan bir mutabakat da dahil olmak üzere, araba ile ilgili şirketlerle eşsiz işbirlikleri içine giriyor. Fakat taraflar gerçek kurumsal sponsorların oyuna birinci sefer dahil edileceğini belirtiyor. Zira Psyonix Studios, sponsorların bir NASCAR aracının gerçek ruhunu ve tipik görünümünü yansıttığını fark etti.
Bu güncelleme Rocket League’in üçüncü döneminin bir modülü ve San Diego merkezli Psyonix “Otomobil yarışı sanatını hakikat bir halde kutlamak” için NASCAR ve F1 ile işbirliğine gittiğini söyledi.
Muahedeler Epic Games’e danışmanlık yapan ve Pigeon Sports Marketing’in lideri olan spor pazarlama yöneticisi Steve Lauletta tarafından yapıldı. Epic, Fortnite’ın imalcisi tıpkı vakitte Psyonix Studios’un sahibi. The Race Team Alliance ise muahedenin NASCAR kısmında bulunan taraf.
Bu mutabakata Roush Fenway Racing, Stewart Haas Racing, Team Penske, Chip Ganassi Racing, Richard Childress Racing, 23XI Racing, Hendrick Motorsports, Richard Petty Motorsports ve Joe Gibbs Racing ekipleri dahil. Taraflar, daha fazla ekip eklenmemesinin sebebinin oyunun içindeki kısıtlamalar olduğunu belirtti. Gelecekte mümkün eklemeler olabileceğini belirttiler. Kaynaklar, takımların birinci başta teşebbüsten gelir elde etmeyeceğini, fakat bunun çok yıllık bir iştirak olduğunu ve bunun değişebileceğini söylüyor. Gruplar, bu teşebbüsten gelen daha genç kitlenin, başlangıçta direkt gelir olmasa bile onu bedelli kılacağına inanıyor.
NASCAR eSpor ve görüntü oyunları dünyasıyla münasebetlerini geliştirmek için yarış oyunu olmayan ancak araç içeren oyunlarla da işbirliği içerisine girmek istiyor.
NASCAR’ın kıdemli lider yardımcısı ve dijital lider yardımcısı Tim Clark, “Bu teşebbüs, bu alana girmeyi planladığımızdan beri gayemizde olan bir şeydi. NASCAR markasının bir oyuna bu derece organik bir formda entegre olması için daha düzgün bir oyun seçilemezdi. Bu da listemizin başında olmasının en kıymetli sebeplerinden, sonunda bir işbirliği içerisinde olmamız nitekim büyük bir adım.”
Psyonix’in lider yardımcısı ve ortak stüdyo lideri Phil Piliero’ya nazaran F1’in otomobilleri daha ileri bir tarihte piyasaya sürülecek. NASCAR ve F1 bu proje üstünde bir işbirliğine gitti, bunlara toplumsal medya hesaplarından birbirleri ile etkileşime girmekte dahil. Bunlar değerli adımlar zira bu iki markanın işbirliği içinde olması çok ender görülüyor.
NASCAR gruplarına iştirakleri için direkt ödeme yapılmasa da Clark, dahil olan sponsorların artık mutabakatlarına beklenmedik bir katma kıymet sağlayacağına dikkat çekti, iştiraklerini korumak yahut yenilemek isteyen gruplar tarafından her vakit memnuniyetle karşılanacak bir olay.
Rocket League yöneticileri için bu muahedeler, oyunlarının markasını dünyanın en büyük iki yarış serisine eklenmesine imkan tanıyor.
Piliero bahisle ilgili olarak “Bizim açımızdan, oyunumuz süratli ve roketle çalışan otomobillere sahip ve NASCAR’ın pistlerinde süratli otomobilleri var, bu yüzden her vakit yeni ortaklar getirmeye çalışıyoruz ve onların ABD’nin bir numaralı araba sporu olması da onlarla işbirliği yapmamız için doğal bir ahenk sağlıyor. En kıymetli avantajı ise oyunun ve NASCAR’ın hayranlarının oyun içinde bu birlikteliği kutlamalarına ve eğlenmelerine imkan sağlaması. Ayrıyeten NASCAR’daki devasa hayran kitlesine de Rocket League oyununu tanıtmak olacak.” kelamlarını sarf etti.