2007, HD oyun çağının nihayet odaklandığı yıldır. Pek çok açıdan, 2007’nin en büyük oyunlarının gerisindeki geliştiriciler, bugün bildiğimiz, gördüğümüz ve deneyimlediğimiz oyun kuralları kitabını yazdı. Görsel doğruluk daha keskin olabilir, çerçeveler daha istikrarlı olabilir ve oyun dünyaları artık daha ağır halde detaylı olabilir, lakin pek çok çağdaş oyun 2007’yi tanımlamaya çalışan başlıkların ana sınırlarını çizdiği çerçeveyi ve formülleri hala takip ediyor.
Xbox 360, 2005’te piyasaya çıktığında (2006’da PS3 ile birlikte), bir kuşak oyuncuya yeni tecrübeler için bir iştah verdi. 2007’de aldığımız oyunlar buydu: Assassin’s Creed, BioShock, Crysis, Crackdown, Mass Effect, Portal, Rock Band ve Uncharted: Drake’s Fortune, bunlardan yalnızca birkaçı.On yıldan fazla bir müddet sonra, Assassin’s Creed, dünyanın en büyük franchise’larından biri olarak ayakta duruyor; BioShock ve Mass Effect’in muazzam tesiri o kadar büyük ki takip etmek imkansız hale geldi; Uncharted, Tomb Raider’ın ’96’da platformcular için yaptığı şeyi aksiyon-macera tipi için yaptı ve onları büsbütün geri döndürülemez bir formda yine tanımladı.
Birçoğu lisanslı oyunların kalitesi için bir dönüm noktası olarak 2009’un Batman: Arkham Asylum’una işaret edecek olsa da, bunun doğuşu muhtemelen burada da izlenebilir. The Darkness ve The Witcher birinci çıkışlarını 2007’de yaptı; ilki, vaktinin en güzel tek oyunculu nişancı oyunlarından birini sunarken, ikincisi, sonunda tüm cümbüş kısımlarında geniş görünen bir deve dönüşecek bir dizi için mütevazı bir başlangıçtı.
Infinity Ward, Çağdaş Warfare ile birinci şahıs nişancı oyununa yeni bir soluk getirdi. Oyun, tek oyunculu kampanya tasarımı ve çok oyunculu ilerleme sistemleri için yeni bir standart belirleyerek, sanayinin en tanınan cinsinin temellerini bir gecede değiştirdi. Bu Call of Duty 4, World of Warcraft: The Burning Crusade, The Elder Scrolls 4: Shivering Isles ve Half-Life 2: Episode ile klâsik görüntü oyunu genişletmelerinin yaratıcı bir biçimde tadını çıkardığı için oyuncuları kendi ekosistemine çekmek için yeni bir yol buldu.
2007, görüntü oyun sanayisi için rekor kırılan en tesirli yıllardan biridir.
2007’DE ÇIKAN OYUNLAR
Call of Duty 4: Çağdaş Warfare
2007’den evvel, Call of Duty’nin Battlefield tarafından işgal edilen bölgeye girmek için tarihî savaşı terk ederek başarılı olacağı fikri gülünçtü. Ve sonra Çağdaş Warfare indi, etrafındaki her şeyi değiştirdi. Modern birinci şahıs nişancı oyunlarının neden bu türlü olduğunu merak ediyorsanız, Call of Duty 4’ten öbür bir yere bakmayın; Sıkı tempolu kampanyası, Black Hawk Down draması için Saving Private Ryan’ın ölçeğini takas ederken, ustalıkla tasarlanmış haritalar ve çevrimiçi atıcıların tarafını büsbütün değiştiren daha ileri ilerleme sistemleri ile yeni bir ölçüt oluşturdu.
Valve, Half-Life 2 ve Team Fortress 2’yi konsola getirdiğini duyurduğunda beşerler heyecanlandı. The Orange Box isimli bir derleme paketinin modülü olarak gelmesi planlanmıştı ve daha evvel kimsenin duymadığı küçük bir bulmaca oyunu da vardı, Portal. Chell’in kıssası, keşfederseniz fantastik bir oyun paketini sahiden inanılmaz bir oyun paketine dönüştüren gerçek bir ilham kaynağıydı.
Knights of the Old Republic ve Jade Empire ile muvaffakiyetini tazeleyen Bioware, on yılının en kıymetli RPG’lerinden birini sundu. Mass Effect, bilimkurguyu, tartışmasız, daha evvel hiçbir oyunun yapamayacağı bir biçimde hayata geçirdi. Karakterler ortasında kusursuz bir dünya inşa etme, yazma ve etkileşim, Mass Effect’i hakikaten efsanevi yeni bir IP olarak müdafaaya yardımcı oldu.
Between Crash Bandicoot ve Jak and Daxter, Naughty Dog, gerçek PlayStation simgeleri yaratma yeteneğinden fazlasını kanıtladı – ve stüdyo üçüncü denemesiyle bir defa daha başarmıştı. Uncharted: Drake’s Fortune, birinci macerasıyla, Indiana Jones’un maceralarının gösterisini, kaosunu ve mizahını taklit etmeye en yakın görüntü oyun sanayisinin ulaştığı birinci macerayla Nathan Drake’i dünyaya tanıttı.