Final Fantasy VII Remake’in yaygın başarısı yeterli olmadığı için, şimdi güçlü bir PS5 sürümü yolda, Yuffie’nin başrol oynadığı yeni bir kıssa DLC’si ve yakın vakitte duyurulan iki taşınabilir oyun bizleri bekliyor. Bu taşınabilir oyun battle royale nişancı oyunu olarak karşımıza çıkacak.
Final Fantasy XVI da yolda – 2021’de özel olarak PS5’te çıkacak olması nedeniyle – Square Enix kahramanlarının tamammı yer alacak. Oyunun serilerine baktığımızda FF’i uzun müddettir takip eden birtakım oyunseverler XV’e bayılırken ve XIII’i sadık bir formda savunurken, öbürleri hala 90’ların sonundaki PlayStation periyodu Final Fantasy oyunlarına takıntılı olacak, kimileri 2D klasikleri tercih edecekler.
Daha evvel hiç FF6 oynamamış olanlar için Manyak bir imparator dünyayı fethetmeye ve uzun müddettir gizli kalmış sihirli güçlerine sahip çıkmaya çalışırken, baştan sona bir steampunk teması geçiyor. Tipik JRPG stilinde, ezici ihtimallere karşın bu goliath tehdidini engellemeyi başaran, yolunda duran uyumsuz bir isyancı kümesi var. Final Fantasy VI, sadece haydut karakter galerisinin bu maceraya bir defa daha atıldığını görmek için tekrar üretim için hazır.
Birçok FF başlığında olduğu üzere, her karakter, nihayetinde savaştaki rollerini belirleyen makul bir sınıfa aittir. Başrol oyuncusu Terra, büyülerini güçlendirmek için transa girebilen güçlü bir sihir kullanıcısıdır. Bu ortada Locke eşya çalabilir, Celes düşman büyülerini emebilir ve Sabin’in özel hareketleri için oyun biçimi girdileri bile vardır.
Final Fantasy VI’yı modernize etme fikri tekraren tartışılmış olsa da yine üretim talihi epeyce zayıf. Nintendo DS için hem FF3 hem de FF4’ü yine yaptıktan sonra, Square’in bu eğilimi FF5 ve FF6 ile devam ettireceği varsayıldı. Bu son iki oyun için tekrar yapılanmalar Nintendo 3DS için düşünülüyordu, lakin geliştirici grup dikkatlerini FF7R’ye odaklandığından oyunun evvelki sürümlerini pek dikkate alınmadı.
Final Fantasy VI için ülkü bir tekrar yapılanma, sevilen JRPG’nin sanatçı Yoshitaka Amano’nun çizimlerine daha yakın bir sanat biçiminde tekrar hayata geçirildiğini görecektir. Sıra tabanlı çaba, tekrar de birtakım çağdaş gelişmelerle devam edecek. FF6’nın savaş sistemi hala ayakta kalıyor, lakin kimi taraflar modernize edilebilir, genişletilebilir ve hızlandırılabilir. Ayrıca, geliştiricilere makul karakterleri tekrar dengeleme talihi vererek kimi zayıf, daha az tanınan parti üyelerini daha yaşayabilir hale getirilebilir.