Oyun dünyasının en tanınan şirketlerinden biri olan ve espor turnuvalarının büyük heyecanını meskenlere kadar taşıyan Riot Games yalnızca oyun değil, dev bir cümbüş şirketi olduğunu da tüm dünyaya kanıtlamış durumda. Riot Games’in Türkiye Ülke Müdür Erdinç İyikul da bahisle ilgili değerli değerlendirmelerde bulundu.
İşte İyikul’un FANATİK’e konuştuğu o açıklamaları:
‘Müzik, çizgi roman, medya ve moda dünyaları ortasında bağ kurmamız son süreçte kaçınılmaz oldu’
“Riot Games olarak uzun yıllardır dijital oyunlar ve espor alanında bayrak taşıyıcılığı üstleniyoruz. Hacimleri 170 milyar doları aşan bu bölümlerde birincilere imza atarak oyuncularımızla bir bütün oluşturmak, bizleri bu kesimleri besleyecek farklı alanlara da yönlendirmiş durumda. Merkezinde oyuncularının beklenti ve gereksinimleri bulunan yenilikçi bir şirket olarak, oyun evreniyle müzik, çizgi roman, medya ve moda dünyaları ortasında bağ kurmamız son süreçte kaçınılmaz oldu. Dünyanın dört bir yanında 3 binden fazla çalışanı olan bir şirket olarak bugün dönüp faaliyetlerimize baktığımızda, sırf bir oyun şirketinden çok daha kapsayıcı işler yaparak bir cümbüş şirketine dönüştüğümüzü görüyoruz. Bilhassa son 2 yıl, bizim için pek çok yeniliğe imza attığımız, yeni eserlerimizi oyuncularımızla buluşturduğumuz, oyun şirketinden, cümbüş şirketine dönüşüm noktasında büyük ilerlemeler kaydettiğimiz bir yıl oldu.”
Riot 2.0 Devri
“Birkaç sene öncesine kadar tek ürünümüz dünyanın en çok oynanan PC oyunu League of legends iken, bugün oyuncuların beğenisine sunduğumuz 5 farklı oyunumuz, anime dizisi, Netflix belgeseli üzere medya projelerimiz, sanal müzik gruplarımız, kıssa kitaplarımız, çizgi romanlarımız, binleri bir ortaya getirip, milyonları ekran başına toplayan dev espor organizasyonlarımız ile dünyanın en büyük cümbüş şirketlerinden biri olmuş durumdayız. Bu kapsamda artık Riot 2.0 periyodu başladı diyebiliriz. Oyundan müziğe, medya projelerinden dev etkinliklere kadar hayata geçirdiğimiz projelerle, hayatın her alanına dokunan, yeni kuşağa uygun içerikler üreten, oyunu merkezde tutan ve bunu herkes için farklı cümbüş cinsleri olarak servis edebilen bir şirketiz. Bilhassa 2019 Ekim ayı itibariyle artık her alana dokunarak, “eğlence” bölümünün de dev bir modülü olmaya başlamış bir şirkete dönüştük. Bu kapsamda ayrıntılarını yakın vakitte açıklamayı planladığımız, topluluğumuzu heyecanlandıracak yeni bir medya projemiz, League of Legends: Wild Rift ile taşınabilir pazarda şirketin özüne uygun sunacağımız yeni tecrübeler ve VALORANT esporuyla ilgili adımlarımız olacak. 2021 yılında bu dönüşümü büsbütün gerçekleştirmek ve ülkemizde birincilere imza atmaya devam etmek istiyoruz.”
Mehmet Caner Kolağasıgil / fanatik.com.tr