EA tarafından yapılan yakın tarihli bir patent başvurusu , şirketin bir oyunun zorluğunu marifet düzeyinize nazaran ayarlamaya çalışan bir dizi uyarlanabilir sistem geliştirdiğini ortaya koyuyor. Bu uyarlanabilir sistem, öncelikle kullanıcıları mümkün olduğu kadar uzun mühlet oyun oynamaya devam ettirmek için tasarlanmıştır.
Patent başvurusu Ekim 2020’de yapıldı ve Mart ayı sonlarında kamuoyuna açıklandı. Sistemler, bir oyuncunun maharet seviyesine ve bir oyun oturumunun istenen mühletine nazaran bir oyunun zorluk ayarını otomatik olarak ayarlar. Uygulamada bahsedilen sistemler, oyuncuları marifet düzeylerine nazaran “kullanıcı kümelerine” ayırır ve bu oyuncuları meşgul tutmak için belli bir “tohum” a zorluğu ayarlar.
Uygulamanın bir kısmında “Yazılım geliştiricileri ekseriyetle yazılımlarının mümkün olduğu kadar uzun mühlet kullanıcılarla etkileşime geçmesini isterler,” yazmaktadır. “… Birden fazla vakit, çok güç yahut çok kolay oyunlar bir kullanıcı için daha az keyifle sonuçlanır. Sonuç olarak, kullanıcının oyunu daha az oynaması olasıdır.”
Uyarlanabilir zorluk ayarları, nispeten ender olmalarına karşın görüntü oyunlarında yeni bir şey değildir. Bu çeşit sistemlerin dikkate bedel örnekleri arasında Left 4 Dead ve God Hand sayılabilir . Bununla birlikte, Resident Evil 4 gibi “uyarlanabilir zorluğun” oyuncudan gizlendiği birçok oyun vardır